Winkelwagen
Menu
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

Contact

  • Hoe kan ik contact opnemen?
    Telefoon: 010 717 16 05
    E-mail: info@pimsneakers.nl

    Social Media: Facebook en instagram (opent in een nieuw venster)

    Het winkeloverzicht vind je hier
  • Sponsort Pim Sneakers?
    Jazeker, wij doen aan sponsoren. Maar we zijn wel kritisch, we krijgen namelijk wekelijks aanvragen binnen.

    Het is daarom belangrijk wanneer je een aanvraag doet een goed en volledig onderbouwd projectplan door te sturen. Wij gaan intern bekijken of het voldoende aansluit bij onze doelstellingen, missie en visie, etc. 

    Is het projectplan incompleet zijn, dan behouden wij ons het recht de aanvraag niet in behandeling te nemen, zonder enige kennisgeving.
  • Contact opnemen met GLS?
    Contact opnemen met GLS doe je voor onder andere de volgende situaties:

    - Waar is mijn pakket? Ik wil de status weten.

    - GLS, heeft géén "niet-thuis bericht" achtergelaten.
    - GLS heeft mijn pakket ergens afgeleverd, maar ik weet niet waar.

    - GLS heeft een pakket van mij onbeheerd achtergelaten (tuin, tuinhuisje, prullenbak, etc.)

    Voor al deze en andere situaties mbt GLS (de chauffeur) eerst contact opnemen met GLS, voor klachtenregistratie.

    Contact opnemen met GLS doe je HIER.

Levering

  • Levering
    Verzendkosten
    In Nederland verzenden wij gratis bij bestelling vanaf € 50,-. Bestelt u voor minder dan € 50,- dan rekenen wij slechts € 5,- verzendkosten. Voor bestelling vanuit België rekenen wij € 7,50 verzendkosten.

    GLS
    Onze pakketten worden bezorgd met GLS verstuurd. Je pakket wordt 1x aangeboden op je bezorgadres. Als je niet thuis bent wanneer het pakket wordt aangeboden krijg je een email vanuit GLS. Je kunt dan een ander bezorgmoment kiezen. Indien beide keren het pakket niet kon worden afgeleverd, kun je het nog 10 dagen afhalen op een GLS servicepunt.

    * Let op: GLS is verantwoordelijk voor de bezorging, zodra de pakketten mee zijn met GLS hebben zij de verantwoordelijkheid.

    Vragen over de volgende onderwerpen moeten meteen door naar GLS:
    - Tijdvakken
    - Track & trace emails
    - Vragen over bezorging
    - Vragen over aflevering
    - Klachten mbt het vervoer en de bezorging

    Handige links:

    GLS Tracking (Track & trace pagina)
    Meest gestelde vragen GLS ( Engels)
    Meest gestelde vragen GLS (Nederlands)
    GLS pakketpunt (Vind jouw GLS shop)

    Track&Trace
    Zodra wij je bestelling klaargemaakt hebben om verzonden te worden ontvang je einde van de middag een email vanuit GLS met daarin de track&trace code van de zending. Hiermee kunt u uw zending volgen. Tevens heb je de mogelijkheid om jouw zending te wijzigen als je al weet dat je niet thuis bent op de leverdag. Dit kan tot 23.59 voor de eerste afleverpoging. Je kunt bijvoorbeeld de datum van leveren wijzigen of het leveradres aanpassen.

    Levertijden
    Bestellingen die op werkdagen voor 15.00 uur worden besteld worden direct verwerkt. Alle artikelen worden uit voorraad geleverd en wij streven er naar dat je je product, na betaling, dezelfde dag wordt verzonden. Het kan zijn dat het bestelde product uit 1 van onze winkels moet komen, de levertijd is dan 1 werkdag langer. Hebben wij een product niet op voorraad of is de levertijd langer, dan nemen we contact met je op over de verwachte levertijd.

    Retourneren via GLS ShopReturn
    Ongebruikte artikelen kun je binnen 14 dagen naar ons retourneren. Kijk op de pagina Retouren voor meer informatie.

Producten

  • Zijn alle producten authentiek?
    Al onze producten zijn 100% authentiek en origineel! Wij zijn een officieel verkooppunt, wij hebben de licenties om de producten te mogen verkopen.

  • Mijn maat is op, komt mijn maat nog?
    Je bent opzoek naar een artikel, maar helaas jouw maat is op. Of het kan gebeuren dat iemand je net voor is geweest, ook wanneer je een product in je winkelmandje hebt. Een product in je winkelmandje is géén reservering. Om de teleurstelling zo klein mogelijk te houden, raden wij je aan altijd eerst de voorraad te checken. En is het product toch op wanneer je het toch toegevoegd hebt, neem dan even contact op. Niet alle producten krijgen een restock, maar blijf regelmatig HIER checken.

    Let op, want het systeem heeft ook tijd nodig om even "na te denken", dat wil zeggen, verwerkingstijd om een product definitief uit de voorraad te halen.

    Wil je het product in de winkel halen, maar ben je er niet zeker van of je maat er nog is, bel dan vooraf even naar de winkel. De telefoonnummers vind je hier.



  • Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over een product?
    Wij leveren de beste producten van hoogwaardige kwaliteit. (Al onze producten zijn 100% origineel en authentiek) Ondanks onze uiterste zorg en permanente controle kan het voorkomen dat je een product ontvangt wat op korte termijn gebreken vertoond. In dit geval raden wij je aan om een e-mail te versturen naar info@pimsneakers.nl of telefonisch contact op te nemen. (Houd voor een snellere afhandeling je order nummer bij de hand)

    E-mail: Belangrijk hierbij is dat je in de bijlage enkele foto’s toegevoegd van de gebreken van het artikel. In de mail kun je verdere productinformatie vermelden zodat we je verzoek nog sneller in behandeling kunnen nemen.

    Mankement bij ontvangst
    Het kan soms voorkomen dat je een product ontvangt wat niet in de juiste staat verkeerd. In dit geval verzoeken wij je om binnen 24 uur contact op te nemen met onze klantenservice. Na het verstrijken van de 24 uur zijn wij niet meer verantwoordelijk voor eventuele mankementen en/of beschadigingen, en kunnen wij deze niet meer in behandeling nemen.

    Schade na dragen van een product
    Het kan soms gebeuren dat een product sneller stuk gaat dan je had verwacht. Deze kunnen we splitsen in 2
    categorieën:

    1 - Schade door eigen schuld. Dit kan bijvoorbeeld zijn: vallen, brandplekken, schaven, glas, sport (voetbal), spelen, etc. etc.
    2 - Schade door de fabrikant. Dit kan bijvoorbeeld zijn: schade door vervoer (verzenddoos kapot, daardoor de inhoud beschadigd), verkeerd gelijmd, naden zijn niet goed afgewerkt, stiksel laat los, etc. etc.

    In categorie 1 kunnen we niks voor je betekenen. Dit is schade door eigen schuld, hier hebben wij of de fabrikant geen invloed op gehad.

    In categorie 2 raden we je aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen (Doe dit binnen 24 uur na ontvangst van je pakket) Zie je meteen dat er iets niet klopt bij het uitpakken van jouw bestelling, gebruik het dan niet en laat de kaartjes er aan zitten! Neem meteen contact op!


Afgeleverd

Bestellen

  • Kan ik mijn afleveradres wijzigen?
    Heb je net een bestelling geplaatst, maar heb je een verkeerd adres opgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, via (010 - 717 16 05 - Op werkdagen van 9.00 tot 17.00).

    Is de bestelling succesvol afgerond en/ of verstuurd, dan is het aanpassen niet meer mogelijk. Check daarom altijd goed het door jou ingevulde adres voor je bestelt.

    Ook wanneer je voor achteraf betalen kiest, kunnen we geen adressen (en e-mailadressen) aanpassen. Hiervoor moet je direct contact opnemen met de achteraf betalen dienst, in dit geval After Pay.


  • Kan ik mijn bestelling in een winkel laten bezorgen?
    Ja dat kan zeker! In het bestelproces, bij Stap 1: Winkelwagen kun je de verzendwijze aanvinken: Afhalen in één van onze winkels. Dit is natuurlijk gratis.
  • Hoeveel betaal ik aan verzendkosten?
    Wanneer je een bestelling plaats met een bedrag boven de € 50,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Bij bestellingen onder de € 50,- wordt er een bedrag van € 5,00 in rekening gebracht voor de verzending van het pakket. Daarnaast kun je ervoor kiezen om een bestelling in één van onze winkels af te halen, als je hiervoor kiest worden er geen verzendkosten over de bestelling in rekening gebracht.

    Ik heb voor meer dan € 50,- besteld, en toch staat er op mijn factuur € 1,- verzendkosten. Dit zijn geen verzendkosten, maar registratie/ servicekosten. (Het staat inderdaad wat onhandig op de factuur)

    Bestellingen buiten Nederland
    Tot op heden beschikt Pim Sneakers alleen nog tot de mogelijkheid om bestellingen te leveren in België. Voor bestellingen naar België wordt een bedrag van € 7,50 in rekening gebracht, ongeacht het te bestellen bedrag. Het retourneren van een bestelling vanuit België valt tevens voor eigen rekening.
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
    Doorgaans heb je de bestelling de volgende werkdag in huis, mits je voor 15:00 uur bestelt en het artikel op voorraad is. Het kan zijn dat er een artikel uit één van onze filialen/ externe magazijnen moet komen. De levertijd wordt dan met één a twee werkdag(en) verlengd, als hierdoor de levertijd langer is word je hierover geïnformeerd.

    Duurt het toch langer?
    Je hebt de verzendbevestiging gekregen en de e-mail met je Track & trace code (van GLS) en je pakketje blijft hangen. Neem dan spoedig contact op met GLS, zij kunnen je hier alles over vertellen.

    Handige links:

    GLS Tracking (Track & trace pagina)
    GLS pakketpunt (Vind jouw GLS shop)
  • Ik heb besteld, maar wil toch annuleren. Kan dat?
    Retour sturen kan altijd, maar wil je meteen nadat je op de knop bestellen hebt geklikt annuleren? Stuur dan zo spoedig mogelijk een e-mail naar: info@pimsneakers.nl met in de onderwerpregel: je ordernummer + de melding annuleren. Of via telefoonnummer 010 - 717 16 05 (Houd alle gegevens bij de hand) We proberen dit zo spoedig mogelijk op te pakken.

    Soms lukt het ons niet om de bestelling meteen te annuleren, door drukte of weekend/feestdagen of omdat wij de de annulering te laat hebben ontvangen. Of omdat de bestelling al verzonden is, dan kun je natuurlijk gebruik maken van het gratis retourneren.
  • Ontvang ik na het plaatsen van mijn bestelling nog een reactie?
    Na het plaatsen van je bestelling ontvang je ten alle tijden een bevestigingsmail. Het is daarom ook van belang dat je het juiste e-mailadres opgeeft, let dus op dat je een geldig e-mailadres gebruikt. 

    Check je e-mailadres goed op spelfouten.
    Veel voorkomende fouten: .ml ipv .nl // .con ipv .com // @gnail ipv @gmail etc. etc.

    Mocht je toch geen e-mail ontvangen hebben, neem even contact op met de klantenservice. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 te bereiken via info@pimsneakers.nl of via telefoonnummer 010- 717 16 05
  • Er komt € 1,- bij, maar de verzending was toch gratis?
    Er komt inderdaad € 1,- bij wanneer je bestelt. Dit is de zogeheten "transaction fee". (Servicekosten) 
  • Ik krijg een foutmelding, wat nu?
    Verwijder de cookies en tijdelijke internet bestanden en probeer het nogmaals. Krijg je de error niet weg? Neem dan contact met ons op.

    Help, ik kan niet in mijn account, Doe hetzelfde als hierboven omschreven, eventueel wachtwoord vergeten. En neem anders contact op.
  • Hoe plaats ik een bestelling?
    Voor het plaatsen van een bestelling, is het belangrijk dat je een account aanmaakt. Heb je al eerder een account aangemaakt? Dan kun je gemakkelijk inloggen. (Ben je verhuisd? Check dan je adres) Ben je je wachtwoord vergeten, dan kun je je wachtwoord opnieuw aanvragen. Zijn deze stappen voltooid, dan ben je klaar om te bestellen. Kies je artikel(en) in de gewenste maat en plaats deze in de "shoppingbag" Klaar met shoppen? Volg dan alle stappen in de "shoppingbag" (rechts boven in het scherm).

    Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen, echter raden wij dit niet aan. Mocht je problemen hebben met je bestelling dan kunnen we het makkelijker oplossen.

Betalen

  • Hoe kan ik betalen?
    Je kunt kiezen voor de volgende betaalmogelijkheden:

    iDeal (gratis, direct betalen met je eigen bank)
    Achteraf betalen via After Pay
    CreditCard (Visa, Mastercard. Transactiekosten € 2,50)

    Bancontact/MrCash (Voor Belgische klanten. Transactiekosten € 2,50)
  • Is mijn betaling veilig?
    Alle stappen van het bestelproces lopen via een beveiligde SSL verbinding. Let erop dat de URL bovenin de browser begint met HTTPS + slotje (https://www.pimsneakers.nl/). Als dit niet zo is adviseren wij je om niet verder te gaan met betalen en de bestelling via een andere PC te plaatsen.
  • Ik betaal via After Pay, hoe werkt dat?
    Je betaalt achteraf met After Pay, alle informatie vind je hier! (opent in nieuw venster)
  • Ik woon in Belgie, hoe betaal ik?
    Je woont in Belgie, dan kun je betalen met Creditcard of Bancontact/ Mistercash. Let op, je betaalt € 2,50 extra.
  • Ik kan niet betalen, help!
    Lukt het betalen niet? Check altijd of je in de URL: HTTPS + slotje ziet. Wis eventueel je cookies en tijdelijke internet bestanden. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons.
Divide

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid.