Veelgestelde vragen

Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op per mail info@pimsneakers.nl of per telefoon op 010 717 16 05.

Bestellen

  • 1. Ik krijg een foutmelding, wat nu?
    Verwijder de cookies en tijdelijke internet bestanden en probeer het nogmaals.
  • 2. Hoe plaats ik een bestelling?

    Voor het plaatsen van een bestelling, is het belangrijk dat je een account aanmaakt. Heb je al eerder een account aangemaakt? Dan kun je gemakkelijk inloggen. (Ben je verhuisd? Check dan je adres) Ben je je wachtwoord vergeten, dan kun je je wachtwoord opnieuw aanvragen. Zijn deze stappen voltooid, dan ben je klaar om te bestellen. Kies je artikel(en) in de gewenste maat en plaats deze in de "shoppingbag" Klaar met shoppen? Volg dan alle stappen in de "shoppingbag" (rechts boven in het scherm). 

  • 3. Kan ik mijn afleveradres wijzigen?
    Heb je net een bestelling geplaatst, maar heb je een verkeerd adres opgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Is de bestelling succesvol afgerond en/ of verstuurd, dan is het aanpassen niet meer mogelijk. Check daarom altijd goed je adres voor je bestelt.
  • 4. Kan ik mijn bestelling in een winkel laten bezorgen?
    Ja dat kan zeker! In het bestelproces, bij Stap 1: Winkelwagen kun je de verzendwijze aanvinken: Afhalen in één van onze winkels. Dit is gratis.
  • 5. Hoeveel betaal ik aan verzendkosten?

    Wanneer je een bestelling plaats met een bedrag boven de € 50,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Bij bestellingen onder de € 50,- wordt er een bedrag van € 5,00 in rekening gebracht voor de verzending van het pakket. Daarnaast kun je ervoor kiezen om een bestelling in één van onze winkels af te halen, als je hiervoor kiest worden er geen verzendkosten over de bestelling in rekening gebracht.

    Bestellingen buiten Nederland
    Tot op heden beschikt Sporthuis Pim Doesburg alleen nog tot de mogelijkheid om bestellingen te leveren in België. Voor bestellingen naar België wordt een bedrag van € 7,50 in rekening gebracht, ongeacht het te bestellen bedrag. Het retourneren van een bestelling vanuit België valt tevens voor eigen rekening.

  • 6. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
    Doorgaans heb je de bestelling de volgende werkdag in huis, mits voor 15:00 uur besteld en het artikel op voorraad is. Het kan zijn dat er een artikel uit één van onze filialen moet komen. De levertijd is dan één werkdag langer. Als de levertijd langer is wordt je hierover geinformeerd.
  • 7. Ik heb besteld, maar wil toch annuleren. Kan dat?
    Retour sturen kan altijd, maar wil je meteen nadat je op de knop bestellen hebt geklikt annuleren? Stuur dan zo spoedig mogelijk een e-mail naar: info@pimsneakers.nl met in de onderwerpregel: je ordernummer + de melding annuleren. Of via telefoonnummer 010 - 717 16 05 (Houd alle gegevens bij de hand) We proberen dit zo spoedig mogelijk op te pakken.

    Soms lukt het ons niet om de bestelling meteen te annuleren, door drukte of weekend/feestdagen of omdat wij de de annulering te laat hebben ontvangen. Of omdat de bestelling al verzonden is, dan kun je natuurlijk gebruik maken van het retourneren.


  • 8. Ontvang ik na het plaatsen van mijn bestelling nog een reactie?
    Na het plaatsen van uw bestelling ontvang je ten alle tijden een bevestigingsmail. Het is daarom ook van belang dat je het juiste e-mailadres opgeeft. Mocht je toch geen e-mail ontvangen hebben, neem even contact op met de klantenservice. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 te bereiken via info@pimsneakers.nl of via telefoonnummer 010- 717 16 05

Betalen

  • 1. Hoe kan ik betalen?
    Je kunt kiezen voor de volgende betaalmogelijkheden:

    iDeal (gratis, direct betalen met je eigen bank)
    Achteraf betalen via Klarna
    CreditCard (Visa, Mastercard. Betalingskosten € 2,50)
    Bancontact/MrCash (Voor Belgische klanten. Betalingskosten € 2,50)
  • 2. Is mijn betaling veilig?
    Alle stappen van het bestelproces lopen via een beveiligde SSL verbinding. Let erop dat de URL bovenin de browser begint met HTTPS + slotje (https://www.pimsneakers.nl/). Als dit niet zo is adviseren wij je om niet verder te gaan met betalen en de bestelling via een andere PC te plaatsen.
  • 3. Ik betaal via Klarna, hoe werkt dat?
    Je betaalt achteraf met Klarna, alle informatie vind je hier!
  • 4. Ik woon in Belgie, hoe betaal ik?
    Je woont in Belgie, dan kun je betalen met Bancontact/ Mistercash. Let op, je betaalt € 2,50 extra.
  • 5. Ik kan niet betalen, help!
    Lukt het betalen niet? Check altijd of je in de URL: HTTPS + slotje ziet. Wis eventueel je cookies en tijdelijke internet bestanden. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons.

Levering

  • 1. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
    Alle bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur geplaatst zijn worden in de meeste gevallen dezelfde dag nog verzonden. Doorgaans heb je jouw bestelling(en) dan de volgende dag in huis. Het kan zijn dat bestelling uit één van onze filialen moet komen, de levertermijn is dan één werkdag langer.
  • 2. Hoe kan ik de status van mijn bestelling zien?

    Zodra wij de bestelling klaargemaakt hebben voor verzending ontvang je van onze vervoerder GLS een e-mail met een track en trace code. Hiermee kun je de bestelling volgen, dit kan via deze pagina.

  • 3. Ik was niet thuis toen mijn bestelling geleverd werd, wat nu?
    Als je niet thuis bent wanneer de zending wordt aangeboden zal er een niet-thuis bericht achtergelaten worden door de bezorger. De zending wordt dan de volgende dag opnieuw aangeboden. Tevens ontvangt je een e-mail met de mogelijkheid het leveradres aan te passen. Als de bestelling 3x niet geleverd kan worden zal deze naar het dichtstbijzijnde GLS depot gebracht worden waar je de bestelling kunt afhalen.
  • 4. Hoe neem ik contact op met GLS?
    Via deze pagina kom je op de track & trace pagina. Voor alle vragen en informatie aan GLS kun je hier meteen naar de website van GLS.

Afgeleverd

Producten

  • 1. Zijn alle producten authentiek?
    Al onze producten zijn 100% authentiek! Wij zijn een officieel verkooppunt, wij hebben de licenties om de producten te mogen verkopen.
  • 2. Mijn maat is op, komt mijn maat nog?
    Het kan inderdaad gebeuren, ook wanneer je een product net in je winkelmandje hebt, dat iemand je net voor is geweest. Let op, want het systeem heeft ook tijd nodig om even "na te denken", om de teleurstelling zo klein mogelijk te houden, raden wij je aan eerst de voorraad te checken. En is het product toch op wanneer je het toch toegevoegd hebt, neem dan even contact op. Niet alle producten krijgen een restock, maar blijf regelmatig checken.
  • 3. Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over een product?
    Wij leveren de beste producten van hoogwaardige kwaliteit. (Al onze producten zijn authentiek) Ondanks onze uiterste zorg en permanente controle kan het voorkomen dat je een product ontvangt wat op korte termijn gebreken vertoond. In dit geval raden wij je aan om een e-mail te versturen naar info@pimsneakers.nl . Belangrijk hierbij is dat je in de bijlage enkele foto’s toegevoegd van de gebreken van het artikel. In de mail kun je verdere productinformatie vermelden zodat je verzoek nog sneller verholpen kan worden.

    Mankement bij ontvangst
    Het kan soms voorkomen dat je een product ontvangt wat niet in de juiste staat verkeerd. In dit geval verzoeken wij je om binnen 24 uur contact op te nemen met de klantenservice. Na het verstrijken van de 24 uur zijn wij niet meer verantwoordelijk voor eventuele mankementen en/of beschadigingen

Contact

  • 1. Hoe kan ik contact opnemen?
    Telefoon: 010 717 16 05
    E-mail: info@pimsneakers.nl

    Social Media: Facebook (opent in een nieuw venster)

    Eén van onze winkels: vind hier het overzicht.

  • 2. Sponsort Pim Sneakers?
    Jazeker, wij doen aan sponsoren. Maar we zijn wel kritisch, we krijgen namelijk wekelijks aanvragen binnen. Het is daarom belangrijk wanneer je een aanvraag doet een goed en volledig onderbouwd projectplan door te sturen. Wij gaan intern bekijken of het voldoende aansluit op onze doelstellingen, missie en visie, etc. Is het projectplan incompleet zijn, dan behouden wij ons het recht de aanvraag niet in behandeling te nemen, zonder enige kennisgeving.
Divide